گزارش صعود به گرده آلمانها در علم کوه

بنام خالق کوهستان

گزارش صعود به گرده آلمانها در علم کوه:

روز جمعه :( 95/06/05 )
روز جمعه ساعت 07:00 صبح با دو دستگاه سواری از تبریز به طرف کلاردشت حرکت و در ساعت 20:00 به قرارگاه ونداربن رسیدیم.(ارتفاع 2300 متر)

روز شنبه :
در ساعت 08:30 صبح از قرارگاه ونداربن حرکت کردیم  و در ساعت 11:30 به سرچال رسیدیم.(ارتفاع 3720 متر)

سنگ کشتی در مسیر ونداربن - سرچال

پناهگاه سر چال

در ساعت 14:00 از سرچال حرکت کردیم . و در ساعت 16:00 به علم چال رسیدیم.(ارتفاع 4210 متر)

روز یکشنبه :
در ساعت 06:30 صبح صعود گرده آلمانی ها شروع شد .  درساعت 17:30 کنار سنگ سماور (ارتفاع 4765 متر) رسیده و صعود را از گرده ادامه داده و در ساعت 19:30 از گرده خارج شدیم.(ارتفاع 4820 متر)
لازم به توضیح است که در سمت راست گرده ، یخچال اسپلیت و قله های هفت خوان و در سمت چپ گرده
دیواره علم و یخچال علم چال قرار گرفته اند.

بعد از صعود گرده به علت ضیق وقت شب را در جانپناه خرسان بیواک کردیم.(ارتفاع 4700 متر)

روز دوشنبه:
در ساعت 07:00 صبح از جانپناه خرسان حرکت و در ساعت 08:00 صبح به قله علم کوه صعود کردیم.(ارتفاع 4850 متر) .

در ساعت 09:15 به جانپناه سیاه سنگها رسیدیم.(ارتفاع 4525 متر)و سپس فرودمان را از سیاه سنگها ادامه داده و در ساعت 14:00 به علم چال رسیدیم.

روز سه شنبه :
حرکت از علم چال ساعت 07:00 صبح . و ساعت 09:15 به سرچال رسیده و بعد از استراحت در ساعت 10:00 حرکت کردیم ودر ساعت 13:00 به ونداربن رسیده و برنامه صعود گرده آلمانها و علم کوه به اتمام رسید.

روز چهار شنبه:
ساعت 04:30 صبح به تبریز رسیدیم.

کوهنوردان محترمی که به صعودهای فنی علاقمندهستند می توانند برای مطالعه گزارش تکمیلی صعود به گرده آلمانها را به زودی در وبلاگ باشگاه آلپ تبریزمطالعه نمایند .
برای صعود از گرده آلمانها ، طی کردن دوره های سنگنوردی و داشتن ابزار فنی ضروری می باشد.

نفرات شرکت کننده در برنامه:
1 خانم پریسا شعاعی فر
2 رضا طراحی
3 حجت آزادی ( سرپرست برنامه )
4 علیرضا عسجدی

تهیه و تنظیم: حسن شمس

بلاگ 2...
ما را در سایت بلاگ 2 دنبال می کنید

برچسب : گزارش صعود به علم کوه,گزارش صعود به سبلان,گزارش صعود به آزادکوه,گزارش صعود به دماوند,گزارش صعود به قله سبلان,گزارش صعود به قله دماوند,گزارش صعود به اشترانکوه,گزارش صعود به قله آرارات,گزارش صعود به توچال,گزارش صعود به اورست, نویسنده : رضا رضوی blog2 بازدید : 158 تاريخ : شنبه 13 شهريور 1395 ساعت: 6:05